Jego zdaniem reformy edukacji w Polsce są nieszczęściem dla polskiej szkoły, ponieważ każdy kolejny minister edukacji patrzy na nie w sposób ideologiczny. W ten sposób odbijamy się od ściany do ściany. Widać to np. po listach lektur, które konstruowane są właśnie przez ideologiczne okulary.
Naukowiec uważa też, że likwidacja zadań domowych jest złym pomysłem, „uderza w fundamentalne przesłanki pracy nauczycieli” ogranicza swobodę nauczycieli w doborze metod edukacyjnych. Profesor wskazuje też, co powinno się zmienić, aby polskie szkoły funkcjonowały lepiej. Istotne są nie tylko godne zarobki nauczycieli, ale również rozliczanie jakości ich pracy.
Czytaj więcej
Ograniczenia w zadaniach powinny zapoczątkować szersze zmiany w szkole – uważają eksperci.
Drugim gościem programu była Edyta Demby-Siwek, prezes Urzędu Patentowego RP, która odpowiadała m.in. na pytania, czy Polacy są narodem wynalazców i co zrobić, aby Polska była innowacyjnym krajem, w którym naukowcy chcą pracować i tworzyć nowoczesne rozwiązania, które wzmacniałyby krajową gospodarkę.
Czytaj więcej
Obecna ustawa jest z 2000 roku, sprzed wejścia do Unii Europejskiej - mówi Edyta Demby-Siwek prezes Urzędu Patentowego RP. -Przez 20 lat była nowelizowana blisko 25 razy. W związku z tym przydałoby się napisać ją na nowo.