McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina

McDonald's poinformował, że problemy techniczne, które w piątek sparaliżowały większość restauracji amerykańskiej sieci fast foodów na całym świecie, zostały spowodowane przez zewnętrznego dostawcę.

Publikacja: 16.03.2024 12:54

Nieczynny lokal McDonald's w Shimbashi dzielnicy Tokyo

Nieczynny lokal McDonald's w Shimbashi dzielnicy Tokyo

Foto: AFP

Globalna awaria nastąpiła podczas „zmiany konfiguracji” i uniemożliwiła restauracjom przyjmowanie zamówień, między innymi w Wielkiej Brytanii, Australii i Japonii oraz w Polsce – pisze BBC. McDonald's zapewnił, że przyczyną problemów nie był cyberatak.

Czytaj więcej

Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje

To nie był cyberatak na McDonald's

W firmie wystąpiła „globalna awaria systemu technologicznego, która została szybko zidentyfikowana i naprawiona” – powiedział Brian Rice, dyrektor ds. informatyki McDonald's. Poinformował, że restauracje w wielu krajach działają normalnie, podczas gdy kilka jest wciąż w trakcie przywracania trybu online. „Warto zauważyć, że problem ten nie był bezpośrednio spowodowany zdarzeniem związanym z cyberbezpieczeństwem – raczej został spowodowany przez zewnętrznego dostawcę podczas zmiany konfiguracji” – dodał. Rice powiedział, że to, co się wydarzyło, stanowi „wyjątek od normy i pilnie pracujemy nad jego rozwiązaniem”.

Czytaj więcej

WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime

Problemy zaczęły się w piątek z rana

Problemy zaczęły się w piątek we wczesnych godzinach porannych i trwały przez cały ranek, ale firma nie podała, ilu lokali to dotyczyło. Sarah McLean, właścicielka franczyzy w regionie Midlands, stwierdziła, że problem dotyczy wszystkich jej 21 oddziałów. „Awarie w moich restauracjach dotknęły bardzo wcześnie rano, więc na szczęście nie były one zbyt znaczące i trwały około półtorej godziny” – powiedziała BBC. Ale w tym czasie „nie mogli nikogo obsłużyć”.

Downdetector, system używany do monitorowania problemów IT w firmach, odnotował gwałtowny wzrost problemów z aplikacją McDonald's UK w piątek około godziny 05:00 GMT. Problemy zgłoszono w kilku krajach, w tym w Nowej Zelandii, Austrii i Niemczech, ale po południu zaczęły one być rozwiązywane. Japońska agencja informacyjna Kyodo poinformowała, że sklepy w całej Japonii zaczęły wznawiać działalność po zakłóceniu systemu.

Czytaj więcej

McDonald’s ma kłopoty na Bliskim Wschodzie. Gniew w krajach muzułmańskich

McDonald's w Japonii potwierdził: „Obecnie wystąpiła awaria systemu. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować, i prosimy o chwilkę poczekać na przywrócenie usługi”.

Sieć McDonald's ma około 40 tys. restauracji w 100 krajach na całym świecie, w tym około 1450 w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz ponad 14 tys. sklepów w Stanach Zjednoczonych. Ma też niemal 3000 w całej Japonii i około 1000 w Australii.

Globalna awaria nastąpiła podczas „zmiany konfiguracji” i uniemożliwiła restauracjom przyjmowanie zamówień, między innymi w Wielkiej Brytanii, Australii i Japonii oraz w Polsce – pisze BBC. McDonald's zapewnił, że przyczyną problemów nie był cyberatak.

To nie był cyberatak na McDonald's

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów