McDonald’s ma kłopoty na Bliskim Wschodzie. Gniew w krajach muzułmańskich

Dyrektor generalny McDonald's, Chris Kempczinski, przyznał, że kilka rynków na Bliskim Wschodzie i niektóre rynki poza regionem odczuły „znaczący wpływ na biznes” w wyniku konfliktu Izrael-Hamas, a także „powiązanej dezinformacji” na temat amerykańskiej sieci.

Publikacja: 05.01.2024 14:24

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Restauracja McDonald's w Karaczi w Pakistanie

Foto: Bloomberg

Największe zachodnie sieci fast foodów, w tym McDonald's i Starbucks, były celem w dużej mierze spontanicznych, oddolnych kampanii bojkotu z powodu ich rzekomego proizraelskiego stanowiska i rzekomych powiązań finansowych z Izraelem – informuje Reuters.

Kempczinski powiedział, że dezinformacja na temat marek takich jak McDonald's jest „przygnębiająca i bezpodstawna”. „W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące współobywateli” – Kempczinski napisał w poście na LinkedIn.

Czytaj więcej

McDonald’s pozywa bojkotujących Izrael. Żąda ponad milion dolarów odszkodowania

W październiku izraelski McDonald's poinformował na swoich kontach w mediach społecznościowych, że zapewnił pracownikom Izraelskich Sił Obronnych tysiące bezpłatnych posiłków. Zostało to źle przyjęte przez franczyzobiorców McDonald's w niektórych krajach muzułmańskich, pokazując spolaryzowaną politykę regionalną, którą kierują się globalne korporacje podczas konfliktów zbrojnych.

Niektóre zachodnie marki odczuwają skutki bojkotów w Egipcie i Jordanii, ale także w niektórych krajach poza regionem arabskim, w tym w Malezji z większością muzułmańską – informuje Reuters.

Czytaj więcej

Wojna Hamas-Izrael. Komunikacyjny ból głowy globalnych firm

7 października 2023 roku około 1200 Izraelczyków zostało zabitych przez palestyńską grupę bojowników Hamas. Od tego czasu w Gazie w wyniku izraelskich bombardowań zginęło około 22 438 osób.

Od roku fiskalnego 2022 amerykański koncern fast food udzielił franczyzy i zarządzał około 40 275 restauracjami McDonald's w ponad 100 krajach. Sieć fast foodów odnotowała łączne roczne przychody w wysokości 23,18 miliarda dolarów w 2023 roku.

Największe zachodnie sieci fast foodów, w tym McDonald's i Starbucks, były celem w dużej mierze spontanicznych, oddolnych kampanii bojkotu z powodu ich rzekomego proizraelskiego stanowiska i rzekomych powiązań finansowych z Izraelem – informuje Reuters.

Kempczinski powiedział, że dezinformacja na temat marek takich jak McDonald's jest „przygnębiająca i bezpodstawna”. „W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność, w tym w krajach muzułmańskich, McDonald's jest z dumą reprezentowany przez lokalnych właścicieli, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące współobywateli” – Kempczinski napisał w poście na LinkedIn.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości