Firma bierze udział w modernizacji linii tramwajowych w Charkowie na Ukrainie, natomiast na początku listopada kupiła udziały w spółce produkującej beton w Gruzji. - Chcemy wziąć udział w planach rozbudowy metra w Tibilisi oraz w Baku – mówi Tomasz Szuba, prezes Tines Capital Group.

Do listopada Tines dostarczył do Charkowa 4,5 kilometra torowisk tramwajowych. W sumie wartość kontraktów realizowanych w Charkowie wynosi ok. 2,5 mln euro. W grudniu zakończą się prace na stacji metra "Prospekt Peremohy". Dzięki zastosowaniu rozwiązań Tines nowe torowiska tramwajowe są cichsze i nie przenoszą drgań. Ma to olbrzymie znaczenie w centrum miasta, ponieważ chroni budynki znajdujące się bezpośrednio przy linii – tłumaczy Sergei Dulfan, dyrektor departamentu transportu miasta Charkowa. Tines bierze udział w modernizacji charkowskich torowisk od 2008 roku.

– Jesteśmy najbardziej doświadczoną polską firmą zajmującą się budową infrastruktury szynowej dla metra i tramwajów na Wschodzie – podkreśla Szuba. Nowoczesne konstrukcje nawierzchni wyposażone w rozwiązania tłumiące drgania i hałas wybrały już takie miasta jak Mińsk, Kijów, Dniepropietrowsk, Ałmaty i Sankt Petersburg.

Warta 10 mln euro inwestycja Tines w Gruzji ma przyczynić się do powstania centrum technologicznego do produkcji wysokiej jakości betonu towarowego. Firma wykorzysta go w prowadzonych na terenie tego kraju projektach infrastrukturalnych. Modernizacja i rozbudowa węzła, którą zrealizował Tines pozwoli na zwiększenie wydajności produkcji betonu. Jest to pierwszy etap inwestycji polskiego holdingu w Gruzji. Po uruchomieniu produkcji betonu, Tines będzie wytwarzać prefabrykaty, a docelowo kluczowe produkty firmy, czyli nawierzchnie szynowe, chemię budowlaną i rozwiązania dla budownictwa inżynieryjnego. Pierwsza gruzińska inwestycja Tines zlokalizowana jest w miejscowości Koki, w nadmorskim regionie Samegrelo.

Tines rozwija swoją działalność także w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Zaangażowany jest również w budowę nawierzchni dla kolei dużych prędkości (linia testowa w Rosji oraz dworzec Nowa Łódź Fabryczna).