Internet dla małych

Wielcy sprzedawcy stanowią margines, dominują niewielkie sklepy.

Publikacja: 03.08.2015 22:00

50 proc. e-sklepów ma do 100 zamówień miesięcznie. Tylko 1 proc. ma ponad 10 tys. zamówień miesięczn

50 proc. e-sklepów ma do 100 zamówień miesięcznie. Tylko 1 proc. ma ponad 10 tys. zamówień miesięcznie.

Foto: Bloomberg

Internet otwiera nowe możliwości przed firmami handlowymi i coraz więcej z nich chce z nich korzystać. Z nieopublikowanego jeszcze raportu eCommerce Polska 2015 wynika, że jeśli chodzi o e-sklepy, to zdecydowanie dominują małe przedsiębiorstwa. Co drugi z internetowych sprzedawców wykazuje do 100 zamówień miesięcznie i wskaźnik ten pozostaje na zbliżonym poziomie już od kilku lat. Duże firmy liczbowo stanowią margines rynku – tylko co setna może wykazać się ponad 10 tys. zamówień miesięcznie, a ogółem próg 1 tys. zamówień miesięcznie przekracza tylko 10 proc. firm. Co więcej, na przestrzeni ostatnich lat wyniki pozostają na zbliżonym poziomie.

Pozostało 80% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu