Amerykańska sieć handlowa była właścicielem ponad 51 proc. udziałów w Yihaodian od 2012 roku, jednak pierwsze udziały kupiła już w 2011 roku. W zeszłym miesiącu władze w Pekinie zezwoliły zagranicznym inwestorom nabywanie w całości chińskich firm z branży e-comerce.

Wal-Mart nie podał ceny zakupu reszty udziałów w chińskiej spółce, poinformował jedynie, że chce mieć swój udział w dynamicznym rozwoju chińskiego runku handlu internetowego. Wiadomo jednak, że koncern planuje zainwestować w swój dział e-comerce od 1,2-1,5 mld dolarów do 2016 roku. Zakup Yihoadian został włączony w te kalkulacje.

Yihaodian powstała w 2008 roku. Obecnie oferuje klientom pond 8 mln różnych artykułów spożywczych i ponad 25 mln zarejestrowanych klientów. Na początku miesiąca do dymisji podali się obaj założyciele firmy - Yu Gang i Lui Junling. Nowym szefem firmy będzie Lu Wang, dotychczas prezes Walmart Global eCommerce w Azji.

Amerykański Wal-Mart od kilku lat inwestuje w handel on-line, nie tylko w Chinach, ale także w USA, chcąc się stać konkurentem dla Amazona.