Bieliźniana marka Victoria’s Secret zapowiedziała powrót pokazów swoich kolekcji. Przerwa trwała aż sześć lat. Eksperci zastanawiają się, w jaki sposób zostanie przyjęty ten powrót.
Marka streetwearowa Supreme miała niegdyś status kultowej. Pojawiły się jednak informacje, że jej obecny właściciel, koncern VF Corp., rozważa jej sprzedaż. Co się stało marką, o której zainteresowanie ledwie parę lat temu zabiegali giganci z wielu branż?
Przeciętny mieszkaniec Unii Europejskiej kupuje rocznie ok. 26 kilogramów ubrań – wynika ze statystyk. Jest jednak w UE kraj będący w tej kategorii liderem nie tylko europejskim, ale i globalnym.
Koncern LVMH kontrolowany przez Bernarda Arnault rozważa możliwość sprzedaży znanego dom mody Marc Jacobs – twierdzą media branżowe. Eksperci wskazują, że podjęto już pierwsze kroki w kierunku sprzedaży.
W odpowiedzi na apele naukowców władze Danii postanowiły wziąć się za PFAS, czyli tzw. „wieczne chemikalia” – niebezpieczne dla środowiska i zdrowia człowieka substancje znajdujące się między innymi w odzieży czy obuwiu.
Kering, francuski gigant branży luksusowej, ma kłopoty. Koncern zapowiedział, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku dochód operacyjny zanotuje prawdopodobnie spadek o 40 procent. Powodem problemów jest między innymi to, że sprzedaż Gucci, wiodącej marki koncernu, spadła o blisko jedną piątą.
Miu Miu – „dziecko” Miucci Prady – po raz kolejny znalazło się na samym szczycie listy najbardziej pożądanych marek luksusowych według autorów rankingu Lyst Index. Włosi mają jednak więcej powodów do radości, bo zdominowali zestawienie – pochodzące z tego kraju marki zajmują niemal połowę stawki.
Koniec „cichego luksusu” – tak brzmi werdykt prezesa włoskiego domu mody Valentino. Jego zdaniem przed nami zupełnie nowa ma się do tego przyczynić zatrudnienie nowego dyrektora kreatywnego włoskiej marki.
Projektant Giorgio Armani, stojący na czele imperium modowego sygnowanego własnym nazwiskiem, zdradził, kto w przyszłości mógłby zająć jego miejsce za sterami firmy. Kwestia sukcesji jest w tym przypadku wyjątkowo ciekawa – Armani bowiem nie ma dzieci.
Włoska marka Brunello Cucinelli, której produkty nazywa się „ubraniami dla milionerów”, ze świetnym wynikiem zamknęła pierwszy kwartał 2024 roku. Producent luksusowej odzieży zanotował wzrost w wysokości 16,5 procent, choć konkurenci na rynku mierzą się ze spowolnieniem.
Część europejskich marek luksusowych po inwazji na Ukrainę zawiesiła działalność w Rosji, ale nie zrezygnowała z najmu butików w rosyjskich domach towarowych. Teraz zaczynają żałować i rezygnują z utrzymywania zamkniętych i pustych sklepów.
Globalny rynek odzieży używanej to najszybciej rozwijający się sektor branży odzieżowej. Co skłania ludzi do kupowania ubrań z drugiej ręki? Nie chodzi tylko o niższe ceny ubrań czy akcesoriów.
Moda coraz częściej miesza się z popkulturą. Z jednej strony staje się coraz bardziej ekskluzywna i luksusowa, z drugiej – zmienia się w wielkie widowisko dostępne dla wszystkich. Eksperci nazwali to zjawisko: „fashion-tainment”. Co oznacza to określenie?
20 lat temu influencerzy byli bardzo świeżym zjawiskiem w internecie. Właśnie wtedy w świecie mody pojawił się trend, który wraca w tym sezonie. Boho znowu będzie modne.
Dom mody Valentino w ciągu paru dni stracił legendarnego dyrektora kreatywnego, po czym odwołał zapowiedziane pokazy mody. Teraz Włosi muszą pilnie podjąć decyzję, kto przejmie obowiązki Pierpaola Picciolego, który odszedł z firmy po ćwierć wieku pracy.
Low-luxe to nowy trend, który pokochały celebrytki — i nie tylko one. Czy ten nonszalancki styl zastąpi bardzo popularną dotąd estetykę „cichy luksus”, którą spopularyzowały influencerki, a po nich podchwyciły ją najbardziej znane marki ze świata mody?
Futra od lat źle się kojarzą, a domy mody są krytykowane za ich wykorzystywanie w kolekcjach, nawet jeśli są to futra sztuczne. Jednak na fali mody na styl „mob wife”, na wybiegach znów pojawiły się zarówno futra naturalne, jak sztuczne.