Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 13 marca 2024 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.1.2024. 3.MR1).
Wystąpiła o nią spółka z o.o. prowadząca działalność usługową i handlową. Jej klientami są m.in. rolnicy. Zorganizowała dla nich (a także kontrahentów prowadzących własne firmy) akcję promocyjną. Zgodnie z jej regulaminem uczestnicy (czyli ci, którzy dokonają zakupów na określonym poziomie) mogą nabyć za 1 zł wycieczkę, bon towarowy bądź artykuły przemysłowe.
Czytaj więcej
Wydatki na usługi influencera, który przygotuje film o produkcie i umieści go na swoim kanale oraz w mediach społecznościowych, mogą być premiowane ulgą na ekspansję.
Spółka podkreśla, że celem akcji promocyjnej jest zwiększenie sprzedaży. Efekty widać po zainteresowaniu klientów, którzy podnoszą zamówienia do określonego poziomu. Działania marketingowe tego typu umacniają też więzi z kontrahentami. Są niezbędne w warunkach gospodarki rynkowej, którą cechuje stale rosnąca konkurencja. Zwiększają rozpoznawalność firmy i pozwalają jej utrzymać dobrą pozycję na rynku.
Czy wydatki na wycieczki, artykuły przemysłowe i bony oferowane uczestnikom akcji promocyjnej za 1 zł można rozliczyć w kosztach? Spółka twierdzi, że tak, ponieważ mają związek z działalnością gospodarczą i przyczyniają się do osiągnięcia przychodów.