Skuteczny bojkot Bud Light. Marka traci pierwsze miejsce w USA

Bojkot piwa z powodu zaangażowania do jego promocji transseksualnej influencerki Dylan Mulvaney odbił się mocno na wynikach sprzedaży.

Publikacja: 14.06.2023 14:12

Skuteczny bojkot Bud Light. Marka traci pierwsze miejsce w USA

Foto: AFP

Promocja piwa Bud Light przy pomocy Dylan Mulvaney, transekssualnej aktorki, komiczki i influencerki zakończyła się zdecydowanie nie tak, jak zamierzał producent. Po tym, jak Mulvaney opublikowała na Instagramie zdjęcie spersonalizowanej puszki wysłanej jej przez producenta nastąpiła mocna reakcja konserwatywnych środowisk, która doprowadziła do tego, że prawicowi influencerzy umieszczali klipy, na których strzelają do puszek Bud Light. Na domiar złego dochodziły też sygnały, że barmani odmawiają sprzedaży tej marki piwa, a niekiedy dochodzić też miało do niszczenia wystaw sklepowych.

Czytaj więcej

Pride Month problemem dla firm? Prawicowe bojkoty mogą być skuteczne

Z analizy firmy konsultingowej Bump Williams, cytowanej przez BBC, wynika, że ten bojkot, w przeciwieństwie do wielu innych prowadzonych przez konserwatywne środowiska, był skuteczny. Bud Light stracił pozycję najlepiej sprzedającego się piwa w USA, a w ciągu czterech tygodni (zakończonych 3 czerwca) sprzedaż tego piwa spadła o prawie jedną czwartą. Pierwsze miejsce zajmuje teraz piwo Modelo Especial, które ma 8,4 proc. rynku.

Z danych wynika, że sprzedaż Bud Light spada konsekwentnie od kwietnia, czyli od miesiąca, w którym Dylan Mulvaney opublikowała post zawierający puszkę Bud Light, co wywołało bojkot.

Anheuser-Busch InBev, producent Bud Light, próbował ratować sytuację nowymi reklamami bogato okraszanymi flagą USA. Dodatkowo CEO AB InBev Michel Doukeris podkreślał w rozmowach, że Dylan Mulvaney nie prowadziła kampanii reklamowej marki, a był to „jeden post”.

Koncern próbował i nadal próbuje się też ratować dużymi obniżkami cen Bud Light. Deklaruje także wsparcie dla hurtowników i sklepów.

Promocja piwa Bud Light przy pomocy Dylan Mulvaney, transekssualnej aktorki, komiczki i influencerki zakończyła się zdecydowanie nie tak, jak zamierzał producent. Po tym, jak Mulvaney opublikowała na Instagramie zdjęcie spersonalizowanej puszki wysłanej jej przez producenta nastąpiła mocna reakcja konserwatywnych środowisk, która doprowadziła do tego, że prawicowi influencerzy umieszczali klipy, na których strzelają do puszek Bud Light. Na domiar złego dochodziły też sygnały, że barmani odmawiają sprzedaży tej marki piwa, a niekiedy dochodzić też miało do niszczenia wystaw sklepowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
"Podejmiemy niezbędne kroki". Chiny reagują na cła nakładane przez USA
Handel
Shein w ogniu krytyki. Zatrudnieni w fabrykach wciąż pracują 75 godzin tygodniowo
Handel
Wojna Lidla i Biedronki zahamowała wzrost cen. VAT klientom nie straszny
Handel
Pożar Marywilskiej 44: znika ważny punkt zaopatrzenia sklepów
Handel
Pożar Marywilskiej 44. Brak hali handlowej odczuje nie tylko Warszawa