McDonald’s zapowiada większe burgery. Co z ceną?

W ramach nowej strategii gigant fast food nie wyklucza, że burgery będą większe. I to nie tylko w USA.

Publikacja: 08.12.2023 12:51

McDonald’s zapowiada większe burgery

McDonald’s zapowiada większe burgery

Foto: Bloomberg

Koncern McDonald’s podzielił się już planami ekspansji na świecie i nadchodzącą premierą swojej marki kawiarni działającej w tym samym segmencie rynku co Starbucks. Na tym jednak plany giganta szybkiego jedzenia się nie kończą. Koncern nie tylko chce powiększać swoją sieć sprzedaży, ale także swoje produkty.

- W USA, na wielu rynkach i na całym świecie posiadanie większych burgerów to szansa. Pracujemy nad tym. To coś, czego powinniście się spodziewać w najbliższej przyszłości – powiedział CNN CEO McDonald’s Chris Kempczinski.

Koncern chce poprawiać smak swoich produktów. Bułki mają być smaczniejsze, a ser lepszy, ale okazuje się, że klienci chcą także większych burgerów.

Czytaj więcej

McDonald’s rzuca rękawicę Starbucksowi i zapowiada globalną ekspansję

- Wysłuchaliśmy naszych klientów. Rozumiemy ich pragnienie kupowania większych, wysokiej jakości sycących burgerów – powiedział Jo Sempels odpowiedzialny za rynki licencyjne McDonald’s.

McDonald’s będzie testować nowe opcje na niektórych rynkach, by znaleźć najlepszą nim wdroży ją na szeroką skalę. To podejście sprawdziło się z kanapką z kurczakiem McCrispy, który po latach niepowodzeń stał się sukcesem i obecnie McDonald’s sprzedaje coraz więcej kurczaków.

Plany powiększania burgerów (i być może cen) pojawia się w momencie, w którym wielu klientów liczy się z każdym groszem, a ceny w McDonald’s bywają wręcz symbolem inflacji. W USA głośnym wiralem był paragon za drogi zestaw z limitowaną edycją burgera, który komentowany był nawet przez wysokich urzędników administracji Bidena. Ale CEO McDonald’s uspokaja, że większe nie oznacza dużo droższe.

- Sądzimy, że będziemy w stanie zaoferować duże burgery o doskonałym smaku i cenie niższej niż to, co oferowane jest gdziekolwiek indziej – twierdzi Kempczinski.

Sieć chce także zwiększyć znacząco liczbę użytkowników swojego programu lojalnościowego. Z obecnych 150 mln aktywnych użytkowników już w 2027 chce urosnąć do 250 mln.

Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów