Rok 2015 jest w Polsce czasem najważniejszych wyborów powszechnych. Przy okazji zarówno wyborów prezydenckich w maju tego roku, jak i parlamentarnych, które odbędą się już w tę niedzielę, widać, że media społecznościowe odgrywają jedną z kluczowych ról w dialogu między wyborcami a politykami. Debata publiczna w dużej mierze przeniosła się tam, gdzie ludzie spędzają coraz więcej czasu, znajdują inspirację oraz obserwują ważne dla nich osoby i sprawy. W świecie cyfrowym — na platformach internetowych i w mediach społecznościowych — politycy rozpoczynają swoje inicjatywy, a wyborcy natychmiast na nie reagują, zadają pytania oraz decydują, na kogo głosować, w oparciu o dyskusje ze znajomymi, rodziną i kandydatami. Tutaj także Polacy będą mogli wyrazić swój szacunek dla posiadanego obywatelskiego prawa do głosowania — Facebook udostępni na czas niedzielnych wyborów parlamentarnych w Polsce przycisk „Jestem wyborcą”, który sprawdził się podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego. Wpis konkretnej osoby na Facebooku informujący, że wzięła ona udział w wyborach, może zachęcić i zmotywować innych, szczególnie tych głosujących po raz pierwszy, do wyjścia z domu i zagłosowania na wybranych kandydatów.

Politycy w Polsce nauczyli się znacznie lepiej wykorzystywać możliwości, jakie oferują im media społecznościowe. Facebook w Polsce ma ponad 13 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i stał się istotnym elementem ich codziennego życia — tu mogą się spotykać i prowadzić dyskusje. Podczas tej kampanii pięciu kandydatów z różnych partii zostało zaproszonych przez Rzeczpospolitą na sesje pytań i odpowiedzi na żywo na jej stronie na Facebooku. Po raz pierwszy w historii gazeta zorganizowała taką sesję na swojej stronie na portalu i zamieściła z niej relację w formie wywiadu w drukowanej wersji tytułu, co pokazuje, jak doskonale dopełniają się te dwa ważne media. Dyskusje były ożywione, a politycy mogli zaprezentować swoje opinie na tematy szczególnie istotne dla uczestników. Ponadto przez 7 tygodni Polsat News organizował na swojej stronie na Facebooku serię 7 sesji pytań i odpowiedzi z kandydatami, podczas których użytkownicy Facebooka mogli zadawać pytania na żywo. Dzięki takim inicjatywom Polsat, Rzeczpospolita i Facebook mogły w pełni wykorzystać swoje platformy dla dobra polskiej demokracji i polskich obywateli.

Debata publiczna prowadzona z zachowaniem wzajemnego poszanowania i oparta na merytorycznych argumentach jest niezwykle istotnym elementem demokracji, który angażuje coraz większą część polskich obywateli dzięki ciągle rozwijającym się kanałom komunikacji, w tym mediom społecznościowym.