Pokolenie Y bez kompleksów wchodzi na rynek

Studenci i absolwenci najlepszych uczelni w Polsce wysoko oceniają swoje umiejętności i są przekonani o łatwym wejściu na rynek pracy.

Publikacja: 29.09.2015 22:00

Pokolenie Y bez kompleksów wchodzi na rynek

Foto: PhotoXpress

W tegorocznej, czwartej już edycji badania firmy doradczej Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy – Liderzy przyszłości" aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia Y przewiduje, że znalezienie interesującej ich pracy zajęłoby im góra trzy miesiące (mimo że prawie siedmiu na dziesięciu ocenia sytuację na rynku pracy jako przeciętna albo nawet złą). Tym, co ma im zapewnić sukces w poszukiwaniu zatrudnienia, jest wysoka ocena własnych kompetencji.

Polscy millennialsi najmocniej czują się w wyszukiwaniu i analizie informacji oraz wyciąganiu wniosków – 70 proc. ocenia je wysoko, zaś niewielu mniej wierzy w swoje umiejętności efektywnego uczenia się nowych rzeczy oraz komunikacyjne. Dwóch na trzech badanych studentów i absolwentów czołowych uczelni jest też przekonanych, że dobrze sobie radzą ze współpracą w grupie coraz samoorganizowaniu pracy.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera