Jaka jest rola mediów we współczesnym świecie? Z jakimi problemami przyszło im dzisiaj się mierzyć? Jaki mają wpływ i jak oddziałują na biznes, język, kulturę czy społeczeństwo?
Przedstawiona tematyka coraz częściej poruszana jest w opracowaniach naukowych, a także w dyskusjach prowadzonych na gruncie gospodarczym, politycznym i kulturowym. Eksperci starają się znaleźć odpowiedź na pytanie o przyszłość tradycyjnych mediów w dobie rewolucji technologicznej. Pomoc w znalezieniu odpowiedzi to jeden z głównych celów, jaki stawiają przed sobą organizatorzy Międzynarodowej Konferencji Naukowej Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2015.
Spotkanie skupi się na różnorodnych zjawisk medioznawczych, które sytuują się w następujących obszarach:
1. Media a rynek
Nieznane dotychczas możliwości współpracy mediów i biznesu oraz wykorzystanie innowacyjnych narzędzi z obszaru nowych mediów w zintegrowanej komunikacji rynkowej.
Konkurencja intermedialna, relacje miedzy mediami i public relations. Wizerunek przedsiębiorcy/przedsiębiorstwa w mediach. Media publiczne i prywatne – podział rynku czy podział wpływów? Rynki medialne. Media jako biznes. Strategie firm medialnych. Media środkiem przekazu reklam.