Podstawowe zasady bilansowe (cz. 2)

Zasady bilansowe obejmują zestaw powszechnie obowiązujących reguł, wytycznych i procedur w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sporządzania i prezentacji na ich podstawie sprawozdań finansowych. Celem tak zdefiniowanych zasad bilansowych jest dostarczanie informacji na temat kondycji majątkowej podmiotów gospodarczych oraz generowanych przez nie wyników finansowych w sposób rzetelny, jasny, pełny i użyteczny.

Publikacja: 15.04.2024 04:30

Przed zamknięciem ksiąg rachunkowych i sporządzeniem bilansu trzeba przeanalizować wszystkie nieureg

Przed zamknięciem ksiąg rachunkowych i sporządzeniem bilansu trzeba przeanalizować wszystkie nieuregulowane przez kontrahentów należności.

Foto: jaaff

W poprzedniej części omówiliśmy zasadę rzetelności, ciągłości i kontynuacji oraz memoriału.

W tej części skupimy się na zasadzie współmierności oraz ostrożności i istotności.

Pozostało 99% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt