Compliance - Jak przygotować i wdrożyć system zarządzania zgodnością

Wdrożenie systemu compliance to jeden z najważniejszych etapów budowania organizacji funkcjonującej w sposób etyczny i zgodny z prawem. Skuteczne wdrożenie wymaga poznania struktury organizacyjnej, obszarów ryzyka, otoczenia prawnego, czyli zasad odpowiedzialności i praktyk stosowanych w przedsiębiorstwie.

Publikacja: 04.08.2020 16:15

Compliance

Compliance

Foto: AdobeStock

Każda organizacja ma swoje utarte praktyki i procesy, które dopóki nie zostaną ujednolicone i zintegrowane nie mogą stanowić systemu compliance.

Na podstawie analizy obowiązujących w danym podmiocie procedur i stosowanych praktyk należy wypracować rozwiązania dostosowane do realiów biznesu. Biznes powinien uwzględniać w swojej działalności uwarunkowania prawne i unikać rozwiązań „na skróty".

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać