Regulamin płac również w małej firmie

Nie ma zakazu wprowadzania regulaminu wynagradzania w zakładzie zatrudniającym mniej niż 20 pracowników. Jednak ważne jest wtedy, jakie warunki w tym zakresie gwarantują etatowcom zawarte z nimi wcześniej umowy.

Publikacja: 17.05.2016 06:40

Regulamin płac również w małej firmie

Foto: 123RF

Prowadzę firmę i zatrudniam mniej niż 20 osób. W przedsiębiorstwie nie ma regulaminu wynagradzania. Ostatnio zaistniał między mną a pracownikami spór o dodatkowe wynagrodzenie, które według mnie im nie przysługuje. Czy aby wyjaśnić kwestię nabywania prawa do dodatkowych składników pensji, mogę wprowadzić regulamin wynagradzania, w którym ustaliłabym zasady nabywania wynagrodzenia? – pyta czytelniczka.

Na temat wprowadzenia regulaminu wynagradzania dla pracodawców zatrudniających poniżej 20 osób doktryna prawna nie ma jednolitego stanowiska. Wydaje się jednak, że unormowanie w kodeksie pracy nie zabrania wprowadzania regulaminu w małych firmach.

Pozostało 92% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt