Benefit test jest kluczowy dla transakcji usługowych

Warto odpowiednio wcześniej przeanalizować korzyści wynikające z zakupu usług grupowych i zgromadzić wiarygodne dowody ich świadczenia.

Publikacja: 14.08.2023 02:00

Benefit test jest kluczowy dla transakcji usługowych

Foto: Adobe Stock

Uzasadnienie ekonomiczne i racjonalność biznesowa zakupu usług niematerialnych jest obszarem szczególnego zainteresowania organów podatkowych.

Do katalogu najpopularniejszych usług niematerialnych świadczonych pomiędzy podmiotami powiązanymi można zaliczyć m.in.: usługi doradcze, zarządcze, księgowe, informatyczne, rekrutacji pracowników, pozyskiwania personelu. Ich cechą wspólną jest to, że efekt końcowy pracy jest o wiele trudniej identyfikowalny niż w przypadku usług materialnych (np. usługi budowlane, remontowe, transportowe).

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?