Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych

W przypadku gdy realizacja usługi reklamowej jest uzależniona od procesu walidacji, w ramach którego uzyskiwane są ostateczne informację mające bezpośredni wpływ na wynagrodzenie, obowiązek podatkowy będzie powstawał na zasadach ogólnych z chwilą wykonania usługi, tj. w momencie zakończenia procesu walidacji. W konsekwencji, faktura dokumentująca tę usługę powinna zostać wystawiona do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została wykonana.

Publikacja: 12.07.2023 06:44

Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych

Foto: Adobe Stock

Takie stanowisko potwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidulanej z 20 kwietnia 2023 r. (0114-KDIP4-3.4012.8.2023. 2.IG), dotyczącym sprawy, w której wnioskodawca świadczył usługi na polskim rynku e-commerce.

Stan faktyczny

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił