Polskie start-upy coraz mocniej stawiają na ekspansję

Rodzimy ekosystem młodych innowacyjnych spółek wyszedł z wieku niemowlęcego. O jego dojrzałości świadczy jakość projektów, jakie zostały zgłoszone do Orła Innowacji. Konkurs „Rzeczpospolitej” to swoisty papierek lakmusowy branży.

Publikacja: 17.05.2023 03:00

Globalny szał na projekty oparte na sztucznej inteligencji nie ogarnął polskich start-upów. I dobrze

Globalny szał na projekty oparte na sztucznej inteligencji nie ogarnął polskich start-upów. I dobrze – twierdzą eksperci.

Już 24 maja, podczas Infoshare, największej konferencji technologicznej w naszym regionie Europy, poznamy finalistów kolejnej odsłony konkursu Orzeł Innowacji. Wyróżniamy w nim najbardziej nowatorskie firmy i rozwiązania w polskiej gospodarce, oryginalne koncepcje biznesowe i wizjonerskie projekty. Tegoroczna edycja tego wydarzenia organizowanego przez „Rzeczpospolitą” okazała się inna niż wszystkie. Ze zgłoszeń można wyczytać więcej niż tylko opis rozwijanych przez firmy innowacji. Dzięki nim rysuje się obraz technologicznego zaawansowania polskich przedsiębiorstw, można wyczuć puls rynku i zajrzeć w przyszłość wielu branż. Co zatem zaskoczyło jurorów i jakie wnioski płyną z konkursowych projektów?

Pozostało 92% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Orzeł Innowacji
Polska wciąż goni, ale nie dogania UE
Orzeł Innowacji
W Polsce ciężko zbudować spółkę technologiczną o globalnym zasięgu
Orzeł Innowacji
Szukanie tych, którzy odmienią nasz świat
Orzeł Innowacji
Jak przyspieszyć innowacyjność
Orzeł Innowacji
AI coraz głębiej sięga inwestorom do kieszeni