Helikopterowy węzeł gordyjski

Przy szacowaniu kosztów znaczenie ma cena wszystkich wydatków w całym cyklu życia maszyny – pisze były wiceminister obrony, dziś doradca firmy Bell Helicopters.

Publikacja: 13.07.2016 19:22

Helikopterowy węzeł gordyjski

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Niedawno minister obrony narodowej ogłosił rewizję planu modernizacji Sił Zbrojnych, ograniczając jego ramy do trzech lat. Wśród zamiarów na najbliższy okres minister wymienił zakup śmigłowców uderzeniowych.

Na horyzoncie widnieją także inne, drogie systemy broni, w tym trwający od ponad trzech lat przetarg na 50 śmigłowców wielozadaniowych. Nawet ten okrojony program będzie kosztował kilkadziesiąt miliardów złotych. Z pewnością będzie to ciężar odczuwalny dla każdego. Stawia to rządzących przed szczególnym zadaniem: trzeba wybierać racjonalnie, a wybór powinien być akceptowany i przez społeczeństwo, i przez jego adresatów, czyli wojskowych.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację