Czas zmienić firmę na potrzeby pokolenia „Z”

Już nawet nie pamiętam, od kiedy firmy stale coś zmieniają, usprawniają, poprawiają, aby teoretycznie było lepiej - im no i oczywiście ludziom. Zarządzanie zmianą stało się nieodłączną cechą niezbędną u każdego menadżera średniego oraz wyższego szczebla. Bez tej kompetencji żadna korporacja nie zaryzykuje zatrudnienia kandydata na stanowisko menedżerskie.

Publikacja: 17.04.2018 12:44

Czas zmienić firmę na potrzeby pokolenia „Z”

Foto: 123RF

Obserwując rynek wiele razy widziałem zmiany, które kompletnie były „od czapy”, zaś koszty niewspółmiernie wysokie (zarówno materialne, jak i czysto ludzkie). Niewiele jest jednak firm, które wprowadzają transformacje pod kątem pokolenia „Z”, które właśnie wchodzi na rynek pracy. Według mnie to duży błąd, którego konsekwencje mogą być widoczne już kilka lat.

Z różnych badań wyraźnie widać, że „Zetki” oczekują dobrej i przyjaznej atmosfery w pracy oraz szacunku do swojej osoby, a za idealne miejsce kariery zawodowej uznają małą lub średnią firmę. Tej młodzieży nie kuszą wielkie marki z branży dóbr konsumpcyjnych czy też z motoryzacji - nawet jeśli ich perspektywicznym celem mogą być ewentualnie znane firmy.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację