Holendrzy zainteresowani polskimi szlakami do wędrówek pieszych i rowerowych

- Polska cieszyła się bezprecedensowym zainteresowaniem odwiedzających targi Fiets en Wandelbeurs - twierdzi Stefan Maas z biura organizacyjnego tych największych w Europie tragów poświęconych turystyce aktywnej.

Publikacja: 14.03.2024 15:06

Polska była partnerem dziesiątych targów dla turystów aktywnych

Polska była partnerem dziesiątych targów dla turystów aktywnych

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

W środę w biurze Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie podsumowano efekty obecności Polski na tegorocznych Fiets en Wandelbeurs, największych targach turystyki aktywnej w Europie. Polska była w tym roku partnerem imprezy, którą odwiedziło ponad 30 tysięcy ludzi - czytamy w komunikacie POT.

Polska Organizacja Turystyczna

Na targach, które odbywały się 23-25 lutego, w centrum konferencyjno-wystawowym Jaarbeurs w Utrechcie, reprezentowały Polskę województwa: dolnośląskie, lubelskie, mazowieckie, małopolskie, śląskie, warmińsko-mazurskie i zachodniopomorskie. Jak mówi dyrektor ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli Dominika Szulc, cytowana w komunikacie, "Polska jest destynacją coraz bardziej rozpoznawalną w Holandii”. - Nasz kraj ma to, czego wielu Holendrów poszukuje podczas wakacji – wspaniałą przyrodę, lasy, jeziora i góry – wylicza Szulc. - Targi wędrowno-rowerowe są więc idealnym miejscem, aby promować te walory.

Podczas targów odbyło się 16 prezentacji poświęconych polskim regionom, w których wzięło udział ponad 1,2 tysiąca osób. - Polska to piękny kraj, o czym sam mogłem się przekonać – zapewnia dyrektor ds. sprzedaży Fiets en Wandelbeurs Nick Roodenburg. - Cieszę się, że uwaga odwiedzających tegoroczne spotkanie, była skupiona właśnie na waszym kraju.

Promocji Polski towarzyszyła rozpoczęta w październiku 2023 roku półroczna kampania, która wykorzystywała zarówno materiały organizatora targów, jak i reklamy specjalnie przygotowane przez ZOPOT we współpracy z największym domem mediowym w Niderlandach, DPG Media. Oprócz tego ZOPOT inicjował kampanię (12-18 lutego) w jednej z największych gazet codziennych w Holandii, „Algemeen Dagblad” (z wydaniami regionalnymi zasięg 2 miliony odbiorców), promocję w formie bannera na popularnych stronach internetowych oraz informację o targach w formie newslettera wysłanego do 220 tysięcy członków stowarzyszenia Natuurmonumenten i promocję u organizatora targów (bannery, strona internetowa, newsletter, social media, ogłoszenia prasowe, plan targów, elektroniczny bilet, magazyn targów). Materiały na temat Polski znajdą się również w mediach poświęconych tematyce turystyki pieszej i rowerowej.

Polska Organizacja Turystyczna

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z promocji Dolnego Śląska podczas targów, między innymi dlatego, że chociaż targi są organizowane z myślą o turystach indywidualnych, to jednak mieliśmy też sporo kontaktów z mediami – komentuje dyrektor biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Jakub Feiga. Zauważa on, że w pierwszym tygodniu po targach liczba pobrań aplikacji tras pieszych i rowerowych na smartfony przez użytkowników z rynku niderlandzkiego wzrosła o 800 procent.

Dodatkowym elementem kampanii promocyjnej Polski był megabilboard (98 m kw.) przy jednej z najruchliwszych autostrad w Niderlandach (A1 w okolicach Vianen, kierunek Amsterdam). Tygodniowa liczba odbiorów szacowana jest na ponad 676 tysięcy. Ekwiwalent reklamowy poszczególnych elementów kampanii przekroczył 150 tysięcy euro.

W środę w biurze Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie podsumowano efekty obecności Polski na tegorocznych Fiets en Wandelbeurs, największych targach turystyki aktywnej w Europie. Polska była w tym roku partnerem imprezy, którą odwiedziło ponad 30 tysięcy ludzi - czytamy w komunikacie POT.

Na targach, które odbywały się 23-25 lutego, w centrum konferencyjno-wystawowym Jaarbeurs w Utrechcie, reprezentowały Polskę województwa: dolnośląskie, lubelskie, mazowieckie, małopolskie, śląskie, warmińsko-mazurskie i zachodniopomorskie. Jak mówi dyrektor ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli Dominika Szulc, cytowana w komunikacie, "Polska jest destynacją coraz bardziej rozpoznawalną w Holandii”. - Nasz kraj ma to, czego wielu Holendrów poszukuje podczas wakacji – wspaniałą przyrodę, lasy, jeziora i góry – wylicza Szulc. - Targi wędrowno-rowerowe są więc idealnym miejscem, aby promować te walory.

Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje
Nowe Trendy
Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?