Wielkanocny Festiwal Beethovenowski: Tradycja potraktowana inaczej

Zorganizowany w trudnej sytuacji Wielkanocny Festiwal Beethovenowski przyniósł zaskakujące rezultaty.

Publikacja: 14.04.2022 18:57

Sofia Soloviy, chór i orkiestra NFM w zagranym na inaugurację hymnie Ukrainy

Sofia Soloviy, chór i orkiestra NFM w zagranym na inaugurację hymnie Ukrainy

Foto: Bruno Fidrych/SLvB

Dziś tradycyjny finał w Wielki Piątek, tym razem zostanie zwieńczony wyjątkowym „Requiem” Alfreda Sznittkego. Kompozytor, posługując się wielowiekową tradycją takiego dzieła żałobnego, wzbogacił w nim orkiestrę o elektryczne gitary.

Po dwóch latach festiwal wrócił do obowiązującego od 26 lat harmonogramu. Odbył się znowu w okresie przedwielkanocnym, zapewniając publiczności bezpośredni kontakt z artystami, choć koreańska KNU Symphony Orchestra poprzestała na streamingowym występie włączonym do programu.

Pozostało 89% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Muzyka klasyczna
Konkurs im. Lutosławskiego. Koreanka lepsza od Polaków
Muzyka klasyczna
12. Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego rozstrzygnięty! Zwyciężczynią została Tae-Yeon Kim z Korei Południowej.
Muzyka klasyczna
Konkurs im. Lutosławskiego. Dominacja Polaków w finale
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy
Muzyka klasyczna
33. Festiwal Mozartowski w Warszawie (i w Wiedniu!)
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?