Dwie trzecie Polaków chce skorzystać z Black Friday i Cyber Monday

Pomimo spowolnienia gospodarczego Polacy planują wydać podczas Black Friday i Cyber Monday o 5 proc. więcej niż w 2022 r.

Publikacja: 20.11.2023 14:14

Black Friday w jednym z centrów handlowych

Black Friday w jednym z centrów handlowych

Foto: PAP/Wojtek Jargiło

Przeciętnie może to być 1000 zł (214 euro), podczas gdy w Europie ta kwota wyniesie średnio 1200 zł (244 euro). Względem 2022 roku stanowi to wzrost o 5 proc. w Polsce oraz 8 proc. w Europie. I choć wzrosty są niższe od odczytów inflacyjnych, zainteresowanie Black Friday w Polsce wzrasta z roku na rok i zbliża się do średniej europejskiej. 

Na tle innych państw europejskich Polacy wyróżniają się dużym stopniem świadomości i potrafią ocenić czy rzeczywiście spotykają się z atrakcyjną ofertą. Są bardziej odporni na szał zakupowy niż mieszkańcy Europy Zachodniej, głównie z uwagi na przyzwyczajenie do regularnych akcji promocyjnych odbywających się przez cały rok.

Pozostało 87% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Mądre Wydatki
Rower jako środek transportu to lepsze zdrowie i lżejszy portfel
Mądre Wydatki
Własne auto nie ma sensu. Młodzi nie chcą czterech kółek
Mądre Wydatki
Apartament wakacyjny. Jak kupić, by zarobić
Mądre Wydatki
SpaceX wprowadza mega obniżkę cen na Starlink
Mądre Wydatki
Kupno używanych rzeczy na Allegro czy OLX. Kiedy trzeba zapłacić podatek, kary