Linia lotnicza nie wykpi się problemem z pijanym pasażerem

Z odpowiedzialności za opóźnienie lotu nie zwalnia przewoźnika ani czasochłonne wycofanie pasażerów znajdujących się pod wpływem alkoholu, ani odladzanie samolotu.

Publikacja: 24.08.2023 13:03

Linia lotnicza nie wykpi się problemem z pijanym pasażerem

Foto: Adobe Stock

Przewoźnik lotniczy powinien brać pod uwagę, że niektórzy pasażerowie mogą opóźnić wylot, a sam samolot będzie wymagał odlodzenia. Tak wynika z wyroku Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy. To nie są nadzwyczajne okoliczności, które powodują, że pasażer nie dostanie odszkodowania. W rezultacie linie lotnicze będą musiały zapłacić 600 euro za ponad trzygodzinne opóźnienie.

W rozpatrywanej sprawie przewoźnik szczegółowo wyliczył, z czego wynikało opóźnienie – ponad dwie godziny później przyleciał samolot, osiem minut trwało wycofanie pasażerów znajdujących się pod wpływem alkoholu oraz osób objętych kwarantanną, dziesięć minut spóźniły się posiłki dla załogi, a opóźnienie w boardingu wynosiło kwadrans. Po odkołowaniu samolotu rozpoczęto odladzanie, które zajęło aż 20 minut.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?