Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Awaria systemu naprowadzania samolotu na lotnisku to nadzwyczajne okoliczności, za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności. Pasażerom opóźnionego lotu nie przysługuje odszkodowanie, ale przewoźnik musi zapewnić im nocleg i posiłki.

Publikacja: 03.07.2023 13:15

Opóźniony samolot: bez odszkodowania, ale z noclegiem i posiłkiem

Foto: Adobe Stock

Rodzina tuż przed końcem wakacji w Grecji dostała SMS z informacją, że ich lot został przełożony na następny dzień. Turyści byli jeszcze w hotelu, więc wykupili kolejny nocleg. Po powrocie z wakacji wystąpili do przewoźnika o odszkodowanie za opóźniony lot na podstawie unijnych przepisów i zwrot kosztów noclegu. Linie odmówiły. Argumentowały, że opóźnienie wynikało niezawinionych przez nie nadzwyczajnych okoliczności. Lądowanie miało nastąpić już po zachodzie słońca, w sytuacji gdy nie działał system PAPI. To system świateł umieszczony na lotnisku. Pilot przełożył więc lot na następny dzień. Przewoźnik obecnym na lotnisku pasażerom zapewniał nocleg w hotelu. Zwrot kosztów noclegu w innym obiekcie uznał więc a nieuzasadniony. Podróżni powinni przyjechać na lotnisko, aby skorzystać z opieki przewoźnika.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?