W McDonald’s liczy się inkluzywność

Podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu poświęcono uwagę wszystkim płaszczyznom ESG. W debacie „Rzeczpospolita liderek – wyzwania w obszarze zarządzania, ESG i zmian społecznych” Renata Prys, People Director w McDonald’s Polska, rozmawiała z pozostałymi panelistkami na temat społecznego wymiaru zrównoważonego rozwoju w kontekście różnorodności w biznesie.

Publikacja: 25.10.2023 11:34

W McDonald’s liczy się inkluzywność

Foto: Aleksander Zieliński

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.

Dlatego też bardzo ważną rolą HR jest budowanie w firmie kultury inkluzywności, która pozwala każdemu czuć się dobrze w pracy. Pomaga w tym speak-up culture, czyli zasada, zgodnie z którą każdy pracownik McDonald’s jest zachęcany do otwartego wyrażania swojego zdania, informowania o problemach.

W budowie kultury inkluzywności, która sprzyja karierom kobiet, niezbędne jest dobre przygotowanie i wsparcie menedżerów. Stąd też w swoich programach rozwojowych McDonald’s kładzie duży nacisk na rozwój umiejętności miękkich oraz na wzmacnianie pewności siebie.

Istotną częścią polityki DEI jest też dbanie o równość płac, którą niedługo wymuszą na dużych spółkach unijne regulacje. Jednak sporo firm już od dłuższego czasu walczy z dyskryminacją płacową kobiet. Jak zaznaczała Renata Prys, w McDonald’s od kilku lat funkcjonuje globalny program Pay Equity, w ramach którego firma co roku bada lukę płacową, dbając też o to, by nie powodowały jej roczne podwyżki płac.

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Materiał sponsorowany McDonald’s Polska

Jak podkreślała podczas debaty, w McDonald’s Polska wszystko zależy od tego, jakie warunki są tworzone dla kobiet. Firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, robi wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy nastawione m.in. na wzmacnianie kompetencji przywódczych. Skuteczność tych programów potwierdza sięgający już 70 proc. udział kobiet na stanowiskach menedżerskich w polskich restauracjach McDonald’s, ponad 44-proc. udział pań w zarządzie firmy (w dziewięcioosobowym zespole są cztery kobiety), a także 33-proc. udział pań wśród franczyzobiorców marki. Wiele kobiet zarządza restauracjami McDonald’s, co oznacza kierowanie zespołem 70–120-osobowym, często bardzo różnorodnym, gdyż 59 proc. pracowników firmy to przedstawiciele młodego pokolenia Z. Na tym nie koniec, bo – jak zaznaczała Renata Prys – pracownicy McDonald’s reprezentują aż 30 narodowości, a 7 proc. załogi to osoby z niepełnosprawnościami.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto