Ochrona znaku towarowego za Wielką wodą

Ochrona znaku towarowego w USA jest coraz częściej wybierana przez polskich przedsiębiorców oferujących na tym terytorium swoje towary lub usługi.

Publikacja: 21.02.2023 02:00

Ochrona znaku towarowego za Wielką wodą

Foto: Adobe Stock

Ochrona znaków towarowych w USA gwarantowana jest przez ustawodawstwo stanowe, jak i federalną ustawę Trademark (Lanham) Act z 1946 r.

Pojęcie znaku towarowego definiuje art. 45 Lanham Act. Zgodnie z tym przepisem znakiem towarowym jest każde słowo, nazwa, symbol lub znak złożony albo jakakolwiek ich kombinacja służąca do zidentyfikowania i odróżnienia towarów, w tym rzadkich produktów, jednego podmiotu od tych wytwarzanych lub sprzedawanych przez inne podmioty oraz wskazania źródła pochodzenia dóbr, nawet jeżeli to źródło jest nieznane. Definicja znaku jest interpretowana rozszerzająco, aby umożliwić uzyskiwanie rejestracji na różne nowe formy przedstawieniowe znaków towarowych. W szczególności wykładnia rozszerzająca dotyczy słów: symbol (symbol) oraz znak złożony (device), które pierwotnie odnosiły się do emblematów, wzorów, figur geometrycznych, oznaczeń słowno-graficznych oraz graficznych, a obecnie także do znaków niekonwencjonalnych, w tym znaków holograficznych czy multimedialnych.

Pozostało 86% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt