Do dzisiaj zawarcie kontraktów blokował spół o nadzór nad realizacją inwestycji: od dokonanego wyboru firmy Egis Polska Inżynieria najpierw odwołali się do Krajowej Izby Odwoławczej dwaj konkurencji: TPF i Gentisa Ingenieria. A po tym, jak odwołania zostały oddalone przez KIO, TPF złożyła skargę do sądu. Sprawa została rozstrzygnięta we wtorek 17 listopada. - Sąd Okręgowy w Warszawie nie uznał racji TPF – poinformował późnym popołudniem rzecznik GDDKiA, Jan Krynicki.
Ta decyzja pozwoli wreszcie na rozpoczęcie realizacji jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych na Mazowszu i strategicznej dla Warszawy. Choć przetargi na projekt i budowę trasy S2 między węzłami Puławska i Lubelska zostały ogłoszone jeszcze w końcu grudnia 2013 roku, wykonawców GDDKiA wybrała dopiero w maju tego roku. Południowa obwodnica miasta (POW) to o fragment trasy ekspresowej S2 o długości 18,5 kilometra. Biegnie od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przedsięwzięcie ma być realizowane do roku 2019 w systemie projektuj i buduj. Jego szacunkowy koszt to 6,7 mld zł.
Obwodnicę podzielono na trzy odcinki. Pierwszy (odcinek A) o długości ok. 4,6 km przebiega od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Ma go budować włoskie Astaldi. To najbardziej skomplikowane przedsięwzięcie na całej długości POW. Tunel będzie najdłuższym w Polsce, ma być budowany metodą odkrywkową. Pod powierzchnię wejdzie między ulicami Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, natomiast wyjdzie na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
Drugi (odcinek B) o długości ok. 6,45 km to fragment trasy od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę. Przetarg wygrało konsorcjum z tureckim Gulermakiem. Ostatni kawałek (odcinek C) długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym przypadł firmie Warbud.
W ubiegłym miesiącu drogowcy oddali do ruchu północna część całego warszawskiego ringu: Trasę AK wraz z Mostem Grota. W ramach całego kontraktu zostało zburzonych i odbudowanych 16 obiektów inżynierskich - 7 wiaduktów, 6 estakad i tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych. Wyremontowano 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych, powstało ponadto 14 nowych, nieistniejących obiektów – m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, a także nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.