La Vantil rozwija biznes

Handlowa firma zatrudnia już 150 osób. Obecnie ma ponad 25 salonów i zamierza otwierać kolejne. W podejmowaniu decyzji pomagają jej produkty Comarchu.

Publikacja: 06.10.2015 09:36

La Vantil rozwija biznes

Foto: Materiał Partnera

La Vantil - sieć salonów z modną bielizną - na brak klientów nie narzeka. Biznes wystartował w 1991 r. i początkowo prowadzony był na małą skalę. Obecnie JS, właściciel marki La Vantil, prowadzi największe w Polsce hurtowe centrum dystrybucji bielizny. Coraz mocniej zaznacza też swoją obecność w detalu. - Działalność w segmencie detalicznym rodzi szansę na wyższe marże niż w hurcie, ale jest też związana z ponoszeniem wyższych kosztów. Stąd tak ważna jest odpowiednia analiza danych i podejmowanie słusznych decyzji – mówi Jacek Toboła, współzałożyciel  La Vantil.

W dobie rosnącej konkurencji i zalewu informacji producenci i sprzedawcy muszą błyskawicznie analizować dane, aby móc na ich podstawie podejmować szybkie decyzje. Jeśli tego nie robią, wówczas ich konkurencja szybko urośnie w siłę, a oni wypadną z rynku.

Firma JS postanowiła związać swój los z krakowskim Comarchem. - Już od kilkunastu lat korzystamy z palety jego produktów. W związku  z systematycznym rozwojem firmy poszukiwaliśmy narzędzia analitycznego, które jeszcze lepiej pomoże nam reagować na zmieniające się warunki rynkowe i wybraliśmy rozwiązanie Comarch BI – mówi Toboła. Dodaje, że teraz dzięki kompleksowemu controlingowi zarządzana przez niego firma jest w stanie prowadzić biznes bardziej efektywnie.

 - Po pierwsze, mamy teraz błyskawiczny dostęp do danych, co jest szczególnie istotne w takiej firmie jak nasza, w której jest dużo towarów w tak zwanym „głębokim kodowaniu”. Każdy towar posiad swój unikatowy kod-rekord w bazie danych, który odpowiada dokładnie towarowi o ściśle określonych cechach jak kolor, rozmiar, wzór, gatunek, skład – mówi Toboła.  Obecnie w bazie JS jest około 120 tys. rekordów.  -  Dzięki wdrożeniu nowego rozwiązania jesteśmy w stanie już następnego dnia rano przeanalizować dane dotyczące dnia poprzedniego. Dzięki temu możemy na bieżąco reagować na sytuację. Widzimy, czy dana promocja przynosi pozytywne efekty, czy też nie spełnia wcześniejszych założeń – podkreśla przedstawiciel JS. Wskazuje, że teraz w ciągu dwóch dni jego firma ma już bilans i rozliczenie promocji, podczas gdy wcześniej pozyskanie takich informacji zajmowało około dwóch tygodni.

 - Drugim obszarem, gdzie Comarch BI przynosi pozytywne efekty jest bieżąca kontrola specyficznych wskaźników ekonomicznych, których osiąganie  jest podstawą rozliczania trwających i zakończonych dotacji unijnych – podkreśla Toboła. Zaznacza przy tym, że program Comarchu umożliwia nie tylko pokazanie poszczególnych danych. - Daje wartość dodaną i pomaga podjąć odpowiednią decyzję – twierdzi Toboła. Dodaje, że ważny jest również fakt, iż wdrożony system pozwala na przeprowadzanie symulacji, co również jest bardzo pomocne w planowaniu biznesu.

System Comarchu spółka JS wdrażała z  firmą partnerską Datasoft.  - Mamy własne zaplecze informatyczne, własne serwery, jednak w  trakcie instalacji systemu konieczne było skorzystanie z pomocy specjalistów z Comarchu – wspomina Toboła.  Innym firmom również poleca takie rozwiązanie. - Pomaga to uniknąć problemów i zaoszczędza czas – mówi.

Wśród korzyści płynących z wdrożenia programu Comarchu, przedstawiciel JS wymienia również pełne wsparcie w rozliczaniu zamówień od klientów, kontrolę pracy osób realizujących zamówienia oraz analizę czasu ich realizacji. Firma może też w bardzo krótkim czasie uzyskać informację o tym, jaki jest stan realizacji poszczególnych zamówień. Taki kompleksowy obraz pozwala elastycznie reagować na zaistniałe sytuacje. Z kolei możliwość dobrego dopasowania stanu zapasów pozytywnie przekłada się na wyniki finansowe grupy.

Kolejna korzyść, jaka pojawiała się po wdrożeniu BI to możliwość zdecydowanie lepszej kontroli nad pracą przedstawicieli handlowych. – Chodzi o liczbę i czas  wizyt, realizację założonych zadań w poszczególnych rejonach i w określonych grupach odbiorców oraz o realizację planów sprzedażowych i marketingowych – wymienia Toboła. Dodaje, że dużą korzyścią płynącą z używania nowego narzędzia jest też praca nad potencjalnymi klientami  - śledzenie ich kroków i trendów zakupowych.

Rynek ERP w Polsce systematycznie rośnie. Na koniec 2014 r. jego wartość szacowano na 270 mln dolarów. Nasi rozmówcy podkreślają, że posiadanie systemu bez rozwiązania Comarch BI jest nieefektywne, ponieważ duża ilość zarządzanych przez platformę danych na nic się nie przyda, jeśli nie posiadamy narzędzia umożliwiającego ich interpretację.

Comarch od ponad dwunastu lat  buduje rozwiązania BI jako integralną część systemów ERP. Dostarcza je klientom zarówno w Polsce, jak i za granicą (m.in. w  Azji, Ameryce Północnej i Południowej). Ofertę kieruje do różnej wielkości firm, działających w różnych branżach. W ostatnich latach w Polsce projekty Comarchu były wdrażane m.in. w PKN Duda, na stacjach BP, czy w Rovese (dawny Cersanit).

La Vantil - sieć salonów z modną bielizną - na brak klientów nie narzeka. Biznes wystartował w 1991 r. i początkowo prowadzony był na małą skalę. Obecnie JS, właściciel marki La Vantil, prowadzi największe w Polsce hurtowe centrum dystrybucji bielizny. Coraz mocniej zaznacza też swoją obecność w detalu. - Działalność w segmencie detalicznym rodzi szansę na wyższe marże niż w hurcie, ale jest też związana z ponoszeniem wyższych kosztów. Stąd tak ważna jest odpowiednia analiza danych i podejmowanie słusznych decyzji – mówi Jacek Toboła, współzałożyciel  La Vantil.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi