Marvipol rusza ze sprzedażą apartamentów inwestycyjnych w Gdańsku

Deweloper zbuduje czterogwiazdkowy condohotel na Wyspie Spichrzów.

Publikacja: 06.05.2024 14:01

Marvipol zbuduje na Wyspie Spichrzów w Gdańsku hotel marki Unique.

Marvipol zbuduje na Wyspie Spichrzów w Gdańsku hotel marki Unique.

Foto: Mat. prasowe

W wywiadzie udzielonym „Rzeczpospolitej” przed majówką wiceprezes Marvipolu Andrzej Nizio zapowiadał powrót do projektów hotelowych w Gdańsku i Kołobrzegu z wykorzystaniem własnej marki Unique, która zebrała doświadczenia w Warszawie. Właśnie ruszyła sprzedaż apartamentów w gdańskim obiekcie.

Wyspa Spichrzów przyciąga hotelarzy

Czytaj więcej

Jest okienko na budowę mieszkań. W planach są też hotele

Unique Hotel Gdańsk powstanie przy ul. Chmielnej na Wyspie Spichrzów – turystyczno-hotelowym zagłębiu Gdańska. Na obiekt złożą się wykończone pod klucz i wyposażone 332 apartamenty 1-3 pokojowe z aneksami kuchennymi (18-60 mkw.) wraz z infrastrukturą hotelową w standardzie czterogwiazdkowym.

Marvipol będzie zarządzać apartamentami w imieniu właścicieli na podstawie 10-letniej umowy, inwestorzy będą otrzymywać 50 proc. dochodu. Inwestorzy będą mieć pełną własność apartamentów, z wyodrębnionymi księgami wieczystymi.

Sukces Uniqe w Warszawie

W Warszawie przy ul. Grzybowskiej Marvipol sprzedał w podobnym modelu 320 apartamentów, które funkcjonują pod międzynarodową marką Royal Tulip (Louvre Hotels Group). Nadmorskie hotele mają funkcjonować już w pełni w oparciu o markę Unique. Z nabywcami warszawskich lokali Marvipol zawierał 10-letnie umowy najmu/dzierżawy – zobowiązał się do końca 2031 r. płacić około 7 proc. wartości netto umowy jako czynsz roczny. Obiekt ruszył w maju 2022 r. W 2023 r. przychody tego segmentu działalności grupy wyniosły 49,1 mln zł, w tym 44,2 mln zł z tytułu usług najmu, a wynik netto sięgnął 1,6 mln zł. Obecnie wszystkie apartamenty są sprzedane, 30–40 proc. pokoi wynajętych jest długoterminowo.

Mieszkania i magazyny

Marvipol specjalizuje się w budowie mieszkań, przede wszystkim w Warszawie. W I kwartale br. spółka sprzedała (umowy rezerwacyjne i deweloperskie/przedwstępne niepoprzedzone rezerwacjami) 144 lokale, o 35 proc. więcej rok do roku i o 28 proc. mniej kwartał do kwartału. W 2023 r. sprzedała 661 mieszkań, ponad trzy razy tyle, co w 2022 r. Celem na 2024 r. jest zwiększenie sprzedaży.

Ponadto Marvipol angażuje się w projekty magazynowe we współpracy z europejskim gigantem Panattoni.

W wywiadzie udzielonym „Rzeczpospolitej” przed majówką wiceprezes Marvipolu Andrzej Nizio zapowiadał powrót do projektów hotelowych w Gdańsku i Kołobrzegu z wykorzystaniem własnej marki Unique, która zebrała doświadczenia w Warszawie. Właśnie ruszyła sprzedaż apartamentów w gdańskim obiekcie.

Wyspa Spichrzów przyciąga hotelarzy

Pozostało 85% artykułu
0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu