Staramy się budować lojalność klientów

Bardzo istotnym elementem pracy z klientem, budowania z nim relacji, jest zaspokajanie zmieniających się z wiekiem potrzeb, zarówno bankowych, jak i niebankowych. Aplikacja to jedyny „oddział” banku, do którego przychodzą młodzi ludzie – mówi Wojciech Werochowski, wiceprezes Banku Pekao.

Publikacja: 12.05.2023 01:30

Bank Pekao ze szczególną uwagą patrzy na ludzi młodych. Dlaczego, skoro młodzi ludzie zwykle nie mają pieniędzy?

Młoda osoba to przede wszystkim klient, a do każdego klienta podchodzimy ze zrozumieniem. To właśnie zrozumienie jest kluczem do bankowania z młodymi, ponieważ to, jak dorośli podchodzą do bankowości i myślą o swoich potrzebach, jest dalece odległe od tego, czego od życia i od banku potrzebują ludzie młodzi. Dlatego działamy czasami w sposób niedostrzegalny dla rynku. Od wielu lat jesteśmy obecni z usługami na uniwersytetach, obsługując je po stronie firmowej, ale przede wszystkim wychodząc z ofertą produktów dla studentów. Tam się nauczyliśmy rozpoznawać potrzeby młodych klientów. Im także poświęcona jest część naszej strategii i naszych projektów. Starając się ich zrozumieć, od lat konsekwentnie i z dużą ciekawością korzystamy z badań, które pokazują różne aspekty potrzeb klientów. Posiłkując się tą wiedzą, staramy się dopasować ofertę tak, żeby trafiała w oczekiwania młodych osób. Doszliśmy np. do wniosku, że młody klient potrzebuje własnej, specjalnie dla niego przygotowanej aplikacji mobilnej. Dlatego już jakiś czas temu stworzyliśmy przeznaczoną dla dzieci aplikację PeoPay KIDS, która wygląda zupełnie inaczej niż aplikacja dla dorosłych. W tej chwili stworzyliśmy też aplikację PeoPay TEENS dla młodzieży. Taka aplikacja przede wszystkim inaczej wygląda, można wybrać w niej wizerunek, są postaci z kreskówek i gier, jest też pełna różnych atrakcji, szczególnie dla najmłodszych. A przede wszystkim nie ma w niej „dorosłych” spraw, takich jak np. przelew do urzędu skarbowego.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Czy Francja zainwestuje w Polski atom i co wnoszą francuskie firmy w polską gospodarkę
Materiał partnera
Orzeł Rzeczpospolitej w kategorii zatrudnienie dla IKEA Retail
Impact
Jaśkowiak: W Poznaniu każdy ma się czuć dobrze
Materiał partnera
Sztuczna inteligencja napędza rozwój polskich przedsiębiorstw
Materiał partnera
Polskie firmy coraz częściej stawiają na ekspansję