Solidność i energia lepsze niż reklama

Dużym atutem Wielkopolski są marki znane w kraju i za granicą. Ich moc pomaga w promocji regionu. Z powodzeniem wykorzystuje to Poznań.

Publikacja: 02.08.2015 22:40

Autobusy Solarisa – potwierdzenie, że na wielkopolskiej rzetelności można zbudować mocną markę

Autobusy Solarisa – potwierdzenie, że na wielkopolskiej rzetelności można zbudować mocną markę

Foto: materiały prasowe

– Zawsze z dumą podkreślamy nasze pochodzenie – mówi Joanna Tobiszowska, dyrektor marketingu firmy Komputronik, której historia zaczęła się 19 lat temu w Poznaniu. – Solidność, pracowitość, uczciwość i etyka połączone z ogromną energią i kreatywnością kojarzone z Wielkopolską i Wielkopolanami to cechy, z którymi i my chcemy być kojarzeni.

Firm korzystających z mocnego wizerunku Wielkopolski jest znacznie więcej, bo region jest miejscem narodzin wielu znanych brandów. Tylko te, które trafiły w 2014 r. na listę marek polskich „Rzeczpospolitej", warte są ponad 4 mld zł.

Jedną z firm, którym związki z wielkopolską solidnością i wysoką jakością pomogły zbudować pozytywny wizerunek w Polsce, jest Solaris. Z kolei za granicą ta poznańska spółka podkreśla polskie korzenie. Początkowo było trudno, bo nasz kraj nie kojarzył się z motoryzacyjną potęgą.

– Dzisiaj w branży już nikogo nie dziwi, że najwyższej klasy innowacyjne autobusy miejskie produkowane są w Polsce – zaznacza Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.

Sława wielkopolskich marek pomaga w promocji regionu. Popularność tych brandów wykorzystuje stolica województwa, gdzie od 2011 r. działa Konsorcjum Marki Poznań. – Powołując je do życia, wzorowaliśmy się na najlepszych rozwiązaniach stosowanych przez europejskie metropolie – mówi Karolina Sondej-Gruszczyńska z Urzędu Miasta Poznania. – Projekt wyrósł na przekonaniu, że miasto jest tym, czym są jego marki i ludzie, którzy je tworzą.

W Konsorcjum jest 46 marek związanych z Poznaniem poprzez siedzibę lub pochodzenie. Na koncie KMP ma już wiele akcji promocyjnych, m.in. nocne zwiedzanie zrzeszonych firm czy prezentację marek w gablotach z ich symbolami wykonanymi w technologii druku 3D.

W kreowaniu wizerunku wielkopolskich produktów i regionu pomagają też absolwenci tamtejszych szkół.

– Z poznańskich uczelni wywodzi się większość naszych kadr, które później budują renomę naszej marki – mówi Figaszewski.

Opinia

Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji PR Practum Consulting

W obliczu globalnej konkurencji, kiedy duża część produktów wytwarzana jest w Azji, pochodzenie marki i miejsce produkcji może być elementem wyróżniającym. Odwołanie do polskich korzeni ma więc rosnące znaczenie. Polacy są coraz lepiej postrzegani jako pracownicy, choć nadal wielu zachodnioeuropejskich klientów nie wierzy, że nasze fabryki mogą należeć do najnowocześniejszych w Europie. Pozytywne skojarzenia z marką może nasuwać także podkreślenie jej regionalności, zwłaszcza jeśli region jest dobrze postrzegany. W komunikacji marek z Wielkopolski i ułatwianiu budowania ich przewagi może pomóc skojarzenie z wielkopolską solidnością. Aby ten aspekt właściwie spożytkować, trzeba jednak mieć dobry pomysł, a czasem także spore pieniądze.

– Zawsze z dumą podkreślamy nasze pochodzenie – mówi Joanna Tobiszowska, dyrektor marketingu firmy Komputronik, której historia zaczęła się 19 lat temu w Poznaniu. – Solidność, pracowitość, uczciwość i etyka połączone z ogromną energią i kreatywnością kojarzone z Wielkopolską i Wielkopolanami to cechy, z którymi i my chcemy być kojarzeni.

Firm korzystających z mocnego wizerunku Wielkopolski jest znacznie więcej, bo region jest miejscem narodzin wielu znanych brandów. Tylko te, które trafiły w 2014 r. na listę marek polskich „Rzeczpospolitej", warte są ponad 4 mld zł.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Regiony
Tychy: Rządy w mieście przejmuje komisarz wybrany przez Mateusza Morawieckiego