Według warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), złożony został wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie 2,4 km fragmentu drogi, która połączy obie południowe wylotówki z Warszawy. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe - montaż barier energochłonnych, malowanie oznakowania poziomego, montaż oznakowania pionowego i roboty porządkowe. Ich dokończenie uzależnione jest jednak od warunków atmosferycznych: nie można ich prowadzić podczas opadów deszczu. – Termin przekazania drogi kierowcom uzależniony jest więc od poprawy pogody i pozytywnego wyniku kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu nadzoru Budowlanego – informuje Agnieszka Stefańska, rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA.

Budowa trasy S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków, wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7, zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku. Już w lipcu do użytku został oddany pierwszy, ok. 6-kilometrowy odcinek nowej trasy S8 z Opaczy do Janek. Poprawę odczuli wówczas kierowcy jadący w stronę Wrocławia i Katowic. Samochody jadące w kierunku Krakowa cały czas korzystają z drogi krajowej nr 7. Po oddaniu łącznika do ruchu i tu jazda będzie łatwiejsza.

Zakres prac obejmuje m.in. budowę 11,5-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Warszawa Janki – Paszków), wraz z 2,4-kilometrowym kawałkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721. Trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach, natomiast trasa GP – dwa pasy ruchu.

W ramach kontraktu wybudowanych zostanie m.in. 13 wiaduktów, 4 mosty, 5 kładek, 10 przejść dla zwierząt. Powstaną węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków. Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2014.