Jak podano, Domodi jest kupującym, a spółka Grupa WP została inwestorem trzech umów objętych przez tę transakcję. Allani prowadzi serwisy internetowe allani.pl oraz allani.com.br. – Inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami - sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi. Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 milionów Polaków w ich decyzjach zakupowych. Domodi i Allani razem pomogą nam w realizacji tej misji, obsługując już w tej chwili 2,5 miliona Polaków każdego miesiąca - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

Jak podaje WPH, Allani.pl to marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tysięcy realnych użytkowników.

Domodi kupiło 78,42 proc. kapitału Allani od na podstawie umowy zawartej z Protos Venture Capital, Hedgehog, Ataraxy Ventures, Intsol Capital i z jedenastoma osobami fizycznymi. 20,31 proc. udziałów w kapitale przejęło od Mateusza Romanowskiego, prezesa Allani, a 1,27 proc. – od Kamila Kopka, dyrektora sprzedaży Allani. Łączna kwota całej transakcji to 11,3 mln zł.

Z puli pozyskanych z oferty publicznej 106,9 mln zł WPH przed ogłoszeniem transakcji z Allani WPH wydała na akwizycje 38 mln zł, a na spłatę zadłużenia bankowego – 20 mln zł. Wcześniej w tym roku kupiła internetowe platformy radiowe: OpenFM oraz PolskaStacja.pl i Grupę NextWeb Media, prowadzącą serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl oraz porównywarki Finansowysupermarket.pl i jedenwniosek.pl. razem z ogłoszonym dziś przejęciem kwota wykorzystana już na akwizycje wzrośnie do 47,3 mln zł.