Tłuste lata dla portali społecznościowych

Miały być przejściową modą i szybko się znudzić. Tymczasem Facebooka, Twittera oraz LinkedIn czekają według prognoz kolejne świetne lata. Ich przychody będą rosły dwucyfrowo.

Publikacja: 24.09.2015 22:00

Tłuste lata dla portali społecznościowych

Foto: 123RF

Jeszcze w ubiegłym roku analitycy zasypywali Marka Zuckerberga pytaniami o to, czy odpływ młodych użytkowników Facebooka nie jest fatalną prognozą dla portalu. Z czasem takich pytań padało jednak coraz mniej, bo i wątpliwości jakoś zniknęły. Najnowsza prognoza eMarketera zakłada, że reklamowe wpływy Facebooka w tym roku wzrosną o prawie 42 proc., do 16,29 mld dol., a za dwa lata podskoczą o kolejne 10 mld dol.

W tym roku Facebook, który ma ok. 1,5 mld użytkowników, zagarnie prawie 65 proc. całego globalnego rynku reklamy w mediach społecznościowych, szacowanego przez eMarketera na ponad 25 mld dol. Z każdego użytkownika będzie miał 12,76 dol. przychodów, a za dwa lata już 17,5 dol. Dla porównania, w przypadku drugiego w zestawieniu Twittera tegoroczne 7,75 dol. wpływów z jednego użytkownika wzrośnie do 12,56 dol. w 2017 r.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji