Studium samolotowej etykiety: nie kop w fotel pasażera

Co najbardziej denerwuje pasażera w samolocie? Według Airplane Etiquette Study, badania przeprowadzonego na zlecenie amerykańskiego portalu Expedia, drugi rok z rzędu na pierwszym miejscu listy uciążliwych zachowań znalazło się kopanie i popychanie nogami siedzenia przez osobą podróżującą z tyłu.

Publikacja: 12.11.2015 16:44

Studium samolotowej etykiety: nie kop w fotel pasażera

Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski

Portal Expedia, powierzył badanie profesjonalnej wywiadowni GfK, która przebadała ponad 1000 pasażerów. Mogli oni wskazywać jednocześnie na kilka najbardziej denerwujących zachowań.

"Kopiący pasażer" został wymieniony przez 61 proc. badanych i wyprzedził o 2 proc. rodziców, którzy nie są w stanie upilnować własnych dzieci i pozwalają im na hasanie po samolocie. Ta ostatnia grupa podróżnych wygrała także w innym niechlubnym rankingu Expedii – najgorszych zachowań gości hotelowych.

Trzecie i czwarte miejsce w studium łamania samolotowej etykiety zajęli ex-aequo (po 50 proc.) pasażerowie zbytnio drażniący swoim zapachem (przede wszystkim perfum) lub zbyt głośnym zachowaniem. Pierwszą piątkę (45 proc.) dopełnili podróżni w stanie nietrzeźwym.

Badani skarżyli się jeszcze kolejno na zbyt rozmownych współpasażerów, usiłujących za wszelką cenę podtrzymywać konwersację (43 proc.), osoby ze zbyt dużym bagażem podręcznym (38 proc.), podróżnych próbujących szybciej od innych opuścić samolot (35 proc.), czy odchylających zbytnio fotel do tyłu (32 proc.).

W dalszej kolejności skarżono się m.in. na zakochanych współpasażerów okazujących sobie zbytnią zażyłość (26 proc.), ludzi zdejmujących buty i skarpetki (także 26 proc.), czy biegających zbyt często do toalety z miejsc w środku rzędu lub pod oknem (24 proc.).

Według Expedii tegoroczne wyniki niewiele się różnią od badań z 2014 roku. Na uwagę zasługuje skok w górę pasażerów zbytnio spieszących się z wyjściem z samolotu. Z czarnej listy wylecieli natomiast całkowicie podróżni zbytnio wpychający się z łokciami w przestrzeń współpasażerów. Biorąc pod uwagę politykę zagęszczania siedzeń w samolotach przez przewoźników, jest to dość zaskakujące.

Tomasz Deptuła (Nowy Jork)

Portal Expedia, powierzył badanie profesjonalnej wywiadowni GfK, która przebadała ponad 1000 pasażerów. Mogli oni wskazywać jednocześnie na kilka najbardziej denerwujących zachowań.

"Kopiący pasażer" został wymieniony przez 61 proc. badanych i wyprzedził o 2 proc. rodziców, którzy nie są w stanie upilnować własnych dzieci i pozwalają im na hasanie po samolocie. Ta ostatnia grupa podróżnych wygrała także w innym niechlubnym rankingu Expedii – najgorszych zachowań gości hotelowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego