- Dla LOT najlepszy model prywatyzacji byłby taki, który ustabilizowałby markę LOT. Logo wypracowane przez tyle lat po prostu ma swoją wartość - powiedział Czerwiński.
Minister tłumaczył, że chodzi także o takiego inwestora, który zapewni siedzibę spółki w stolicy, a z Okęcia uczyni transportowy hub, czyli "centrum komunikacyjne lotnictwa", z którego samoloty będą "odlatywać do najdalszych zakątków świata".
Jak ten scenariusz wpisuje się w model prywatyzacji? Czerwiński przedstawił kilka scenariuszy dla spółki.
- Jest to zamknięta lista, w jaki sposób sprywatyzować, czy to giełdowo, czy poprzez podniesienie kapitału. Nie ma to większego znaczenia, ważne, żeby postawione warunki były dotrzymane. Bardzo chciałbym zachęcić inwestorów do tego, żeby poważnie podchodzili do inwestowania w LOT - powiedział szef resortu skarbu.
Podkreślił, że resort oczekuje poważnego inwestora, bo LOT ma potencjał.