W Warszawie z dziennikarzami spotkali się prezesi obu linii - Josef Varadi, szef Wizz Aira i Michal O'Leary - Ryanaira. Obydwaj widzą ogromne perspektywy rozwoju na polskim rynku i to właśnie głównie dla ich modelu biznesowego. - Polacy znacznie bardziej, niż jacykolwiek inni pasażerowie są wrażliwi na ceny - mówi „Rzeczpospolitej" szef Wizz Aira.

Obydwie linie ogłosiły również zwiększenie operacji w Polsce w 2016 roku. Wizz Air postawi w bazie na lotnisku Chopina kolejny 6. samolot (od 13 maja), a dodatkowo dwie maszyny 180-osobowe Airbusy 320 wymieni na większe A321, w których może pomieścić się 230 pasażerów.

- Z tego powodu, a również i dlatego, że od przyszłego roku połączenie do Toronto otworzy Air Canada, a LOT zainauguruje trasy do Tokio, Seulu oraz Bangkoku jestem spokojny, że na naszym lotnisku zostanie przekroczona liczba 12 mln pasażerów - mówił na konferencji Wizz Aira dyrektor naczelny Lotniska Chopina, Michał Kaczmarzyk.

Samoloty Wizz Aira polecą do Rejkiawiku (Wizz Air: zachęciło nas do tego wyjątkowe powodzenie tej trasy z Gdańska), Bristolu, Bari i Aberdeen. Z kolei Ryanair z Modlina poleci latem 2016 do Kolonii (2 razy dziennie), do Goeteborga (2 razy w tygodniu) i do Malagi (2 razy tygodniowo.

Wizz Air już teraz oferuje w sprzedaży bilety na lato 2016 od 99 zł, a Ryanair z okazji letniej ofensywy w Polsce ogłosił wielką akcję promocyjną sprzedaży 100 tys. biletów po 19 zł. Tyle że wyłącznie na przeloty w październiku i listopadzie, czyli w sezonowym dołku.