W Miechowie i Słomnikach wybudowano dodatkowe perony. Mają po 200 metrów długości, zostały wyposażone w monitoring, system informacji podróżnych i oświetlenie. Dostosowano je do potrzeb niepełnosprawnych. Mogą się przy nich zatrzymywać pociągi regionalne, a szybkie pociągi w ruchu dalekobieżnym będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością. W rezultacie podniesie się poziom bezpieczeństwa i efektywność wykorzystania trasy kolejowej. Dzięki temu Intercity ma w grudniu przedstawić nową, powiększoną ofertę dla podróżnych. W grudniowym rozkładzie jazdy pojawi się o 13 par pociągów więcej kursujących pomiędzy Kozłowem a Krakowem.

Będzie także więcej połączeń w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od nowego rozkładu jazdy 2015/2016 na odcinku Kraków – Miechów pojawi się 7 par pociągów Kolei Małopolskich. Przejazd zajmie ok. 40 minut.

W ostatnich latach Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8 łączącej Kraków z Centralną Magistralą Kolejową 140 mln zł.

W ubiegłym roku na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków (pomiędzy Kozłowem a Krakowem), inwestycje podniosły standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej efektywny system informacji. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów sięgnął kwoty 70 mln zł. Rok wcześniej za 70 mln zł poprawiono funkcjonowanie stacji w Miechowie i stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli. Wymieniono także tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliły na koniec ubiegłego roku uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 godzin i 28 minut.