Miliardy na kolej wydawane z głową

Rewolucja w przetargach. Kolej dopuści do nich tylko najlepsze firmy i będzie ściśle kontrolować jakość prac. Zyskają pasażerowie.

Aktualizacja: 08.10.2015 00:37 Publikacja: 07.10.2015 22:00

Foto: Fotorzepa/Dariusz Gorajski

Zasady wydania ponad 67 mld zł w kolosalnym programie inwestycji kolejowych – rozpisanym do 2023 r. – zmieniają się nie do poznania. „Rzeczpospolita" poznała szczegóły.

PKP PLK chce uniknąć kłopotów, jakie miało kilka lat temu, kiedy budowało m.in. na Euro 2012. Na wielu remontowanych odcinkach, głównie z powodu bankructwa wykonawców i projektantów, nie udało się dokończyć prac. Z tego powodu do dziś niedokończona jest chociażby linia Kraków–Katowice, która znowu znalazła się na liście rządowych priorytetów.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego