Właściciele Topmall podpisali ze spółką Merlin.pl S.A. umowę handlową, która zakłada dzierżawę znaku towarowego oraz domeny internetowej merlin.pl. Topmall to polska firma która od ponad czterech lat zajmuje się działalnością e-commerce na rynku ukraińskim. Prowadzi tam jeden z większych i popularnych sklepów internetowych Topmall.ua. Zajmuje się też tzw. działalnością cross-border w ramach, której dostarcza produkty z rynków unijnych do krajów Europy Wschodniej. - W ciągu kilku tygodni zaczniemy wyprowadzać markę Merlin.pl na prostą oraz odbudowywać zaufanie klientów i dostawców - zapowiada Łukasz Szczepański prezes zarządu spółki. W komunikacie firma przyznaje, że Merlin przeżywał w ostatnim czasie kłopoty finansowe.

Poza odwoływaniem części zamówień od klientów część wierzycieli zaczęła już nawet składać wnioski o upadłość. Jednak wciąż to jeden z najpopularniejszych e-sklepów w Polsce z nawet ponad 2 mln użytkowników miesięcznie.

- Merlin.pl to marka, która ma wielki potencjał i wspaniałą historię. Jest powszechnie znana, zasługuje na to, aby jej działalność była kontynuowana i rozwijana w naszym kraju. Dlatego podjęliśmy się prowadzenia tego sklepu. Naszym zdaniem, przy dobrym zarządzaniu jesteśmy w stanie stać się rentowni w krótkim czasie - zapewnia Łukasz Szczepański, prezes Topmall.

Transakcja ma dość nietypową formę. Maciej Szturemski, prezes Czerwonej Torebki czyli właściciela marki Merlin.pl przyznaje, że jego firma prowadziła rozmowy na temat rewitalizacji serwisu z różnymi podmiotami, ale tylko Topmall był w stanie spełnić wszystkie warunki umowy. - Inni oferenci nie dawali gwarancji, że projekt znów będzie działał bez problemów w czasie krótszym niż pół roku. Tylko Topmall zaoferował odpowiednią infrastrukturę i narzędzia oraz przede wszystkim kompetencje, które dają szanse na powrót do osiągania zysków przez Merlin.pl w szybkim czasie - mówi Szturemski.

Infrastruktura, o której mówi prezes spółki Czerwona Torebka, to gotowa, szeroka platforma softwarowa, dedykowana do prowadzenia sklepów internetowych, na którą właściciele Topmall chcą przenieść serwis Merlin.pl. - To podstawa do prowadzenia tego typu biznesu. Platforma softwarowa rozwijana jest od czterech lat. Do tej pory Topmall zainwestował w nią ponad milion euro. Gwarantujemy, że spełni wszelkie warunki, aby skutecznie prowadzić sklep o takich rozmiarach jakim jest merlin.pl- twierdzi Marek Friedman, dyrektor zarządzający Topmall. Wraz procesem integracji informatycznej spółka podpisuje umowę outsourcingową z globalnym dostawcą usług logistycznych i magazynowych. Topmall będzie również prowadzić rozmowy z dostawcami produktów tak, aby zapewnić klientom możliwie najszerszą ofertę produktową.