Halloween – po 74 dolary na głowę

Amerykanie wydadzą w tym roku 6,9 miliarda dolarów na kostiumy i dekoracje związane ze świętem Halloween – wynika z najnowszych badań Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych (National Retail Federation - NRF). Choć to mniej niż w ubiegłym roku, sprzedawcy nie widzą powodów do niepokoju

Aktualizacja: 14.10.2015 07:35 Publikacja: 13.10.2015 15:57

Halloween – po 74 dolary na głowę

Foto: 123RF

NRF przebadała za pośrednictwem Prosper Insights & Analytics 6,8 tysiąca konsumentów. Według prognoz Halloween celebrować będzie w tym roku co drugi mieszkaniec USA – w sumie 157 milionów osób. Średnio jedna osoba wyda w związku z tym świętem 74,34 dolara – po ponad 3 dolary mniej niż w ubiegłym roku (77,52 dol.). Rekordowe wydatki (8 mld dol.) na Halloween odnotowano w USA w 2012 roku, kiedy na jednego celebrującego to święto przypadło 79,82 dol. Mimo spadku organizacje zrzeszające sprzedawców nie widzą powodu do niepokoju. "Ostatnie wskaźniki zaufania konsumentów utrzymują się na wysokim poziomie, ceny nieruchomości idą w górę – wszystko wskazuje na to, że będzie to dobry rok zarówno dla handlowców jak i dla konsumentów – mówi Rick McAllister prezes Federacji Sprzedawców stanu Floryda. Z kolei NRF przypomina, że nawet po uwzględnieniu inflacji Amerykanie wydadzą w Haloween dwa razy więcej pieniędzy niż 10 lat temu. Jedną z przyczyn wzrostu zainteresowania tym świętem są portale konsumenckie, które dodatkowo napędzają koniunkturę – twierdzą eksperci.

Sklepy w USA już we wrześniu zaczęły ustawiać dekoracje z pomarańczowymi dyniami, pajęczynami i różnymi halloweenowymi maszkarami, przyciągając niskimi cenami pierwszych kupujących.

Aż 90 procent celebrujących Halloween będzie kupować słodycze, a aż 68 proc. będzie rozdawać je przebranym w kostiumy dzieciom pukającym do drzwi z pytaniem "Trick or treat?" . W sumie na tę grupę towarów Amerykanie wyznaczą około 2,1 miliarda dolarów. To drugie, obok Walentynek święto, w którym właśnie słodycze cieszą się największą popularnością.

40 proc. konsumentów zamierza udekorować, lub już udekorowało swoje domy. W sumie na dynie, szkielety, czarne koty, czarownice na miotłach czy fikcyjne nagrobki ustawianie w ogródkach Amerykanie przeznaczą 1,9 miliarda dolarów. Jeszcze więcej, bo aż 2,5 mld dolarów konsumenci wydadzą na kostiumy. Aż 43 proc. badanych gospodarstw domowych przeznaczy na nie średnio 27,33 dol. Z sumy 2,5 mld dol, 1,2 mld to wydatki na przebrania dla dorosłych, 950 mln dol. – dla dzieci, a 350 mln dol. – dla... zwierząt domowych. Tegorocznymi przebojami wśród dzieci są kostiumy księżniczek i czarownic a wśród dorosłych postacie z sagi "Star Wars" oraz z filmu "Minions". Nie zabraknie też batmanów, jokerów, zombies, kostiumów zwierzęcych oraz masek znanych polityków.

Mimo dużego zainteresowania Halloween dla handlowców jest drugorzędnym świętem. Sezon od Święta Dziękczynienia (ostatni czwartek listopada) do Nowego Roku generuje obroty rzędu 616 miliardów dolarów. Amerykanie przeznaczają także większe sumy na Dzień Matki, Walentynki i Dzień Ojca.

NRF przebadała za pośrednictwem Prosper Insights & Analytics 6,8 tysiąca konsumentów. Według prognoz Halloween celebrować będzie w tym roku co drugi mieszkaniec USA – w sumie 157 milionów osób. Średnio jedna osoba wyda w związku z tym świętem 74,34 dolara – po ponad 3 dolary mniej niż w ubiegłym roku (77,52 dol.). Rekordowe wydatki (8 mld dol.) na Halloween odnotowano w USA w 2012 roku, kiedy na jednego celebrującego to święto przypadło 79,82 dol. Mimo spadku organizacje zrzeszające sprzedawców nie widzą powodu do niepokoju. "Ostatnie wskaźniki zaufania konsumentów utrzymują się na wysokim poziomie, ceny nieruchomości idą w górę – wszystko wskazuje na to, że będzie to dobry rok zarówno dla handlowców jak i dla konsumentów – mówi Rick McAllister prezes Federacji Sprzedawców stanu Floryda. Z kolei NRF przypomina, że nawet po uwzględnieniu inflacji Amerykanie wydadzą w Haloween dwa razy więcej pieniędzy niż 10 lat temu. Jedną z przyczyn wzrostu zainteresowania tym świętem są portale konsumenckie, które dodatkowo napędzają koniunkturę – twierdzą eksperci.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły